piątek, 20 stycznia 2017

Birthday Card and Stamens Tutorial

Jest mi bardzo miło, że zostanę w Studio75 na kolejny rok. Dziękuję bardzo!
Na dzisiejszą inspirację przygotowałam urodzinową kartkę pop-up box card z ręcznie zrobionymi kwiatami oraz kurs na domowe pręciki.


I am very happy that I will stay with Studio75 for anther year! Thank you so much!
Today I would like to share a pop-up box style card with my handmade flowers and a little tutorial for stamens.


Pudełeczko ozdobiłam papierem z kolekcji Marzenia Alicji 06 (obie strony).

I decorated the box with Alice's Dreams 06 Studio75 collection (I used both sides).



Różowe kwiaty mają pręciki, które przygotowałam sama. Poniżej kurs :)

Pink flowers have stamens which I handmade. I made a little tutorial for stamens (below).


✽✽✽

Kurs na domowe pręciki do kwiatów z papieru. Ja kwiatki zrobiłam z papieru czerpanego. Podobne kwiatki można zrobić z ozdobnego papieru scrapowego.

Tutorial for handmade stamens for flowers made of paper. I handmade my flowers using handmade paper. Flowers can also be made using patterned paper.



1. len mielony / ground flax
2. herbata (po zaparzeniu) / dried tea grounds
3. sisal (włóka kokosowe) / cocos fiber (I got mine from Hobbycaft, UK) it is also called sisal
4. papier czerpany, ozdoby papier scrapowy / handmade paper or scrapbooking / patterned paper


Na zdjęciu powyżej widać paczkę lnu i fusy z herbaty.

There are on this photo ground flax (1) and tea grounds (2).


Gotowe pręciki. (1) są z lnem a (2) z herbatą.

Ready stamens. (1) with ground flax and (2) with tea grounds.


Pręciki zrobiłam z sisalu, który zebrałam w taką małą wiązkę.

I made stamens of a small bunch of cocos fiber (sisal).


Skleiłam ją po środku.

I added some glue it in the middle.


Końcówki wyrównałam nożyczkami.

I cut off the ends making it a bit more tidy at the ends.


Tutaj widać gotowe wiązki i klej do maczania końcówek.

Here are ready bunches and some glue for dipping the ends in.


Dodałam troszkę kleju na końcówki.

I added some glue at the ends.


I zanużułam a herbacie.

And dipped in tea grounds.


Tutaj widać gotowe pręciki z lnem.

Here are ready stamens with ground flax.


A tutaj z herbatą.

And here with dried tea grounds


✽✽✽

Na tych zdjęciach chiałąbym pokazać króciutko jak skleić kwiatek. Pierwszy jest taki na kartkę, a drugi na druciku do np pop-up box card.

On the pictures below I would like to share how to put together a flower for a card and one with a wire for pop-up box style card.


Należy zrobić dziurkę i przełożyć pręciki. Nadmiar kocówki odciąć.

I making a hole in a middle of the flower and thread the stamens. I cut off the the end of the stamens if they are too long.



✽✽✽

Ten sam kwiatek na druciku.

The same flower on a wire.


Drucik należy owinąć na pręciku.

I wrap the wire on a stamen.


Przekładam przez kwiatek.

Then I thread it through the flower.


Dodaje klej pod spodem i przekładam końcówkę zieloną. Na zdjęciu u dołu widać kawałek taśmy florystycznej potrzebnej do wykończenia.

Then I add a bit of glue at the bottom of the flower and thread the green part of the flower. There is on the photo a piece of green floral tape which I use to finish off the flower underneath.


Na końcówkę ponownie dodaje klej i owijam kawałeczkiem taśmy florystycznej. Tak aby zakryła końćówkę pręcika.

On this photo you can see floral tape around the end of the stamen.


Mam nadzieję, że pręciki wam się spodoabją :-)

I hope you like the stamens! :-)

✽✽✽

Zanim zrobiłam pręciki na sisalu, zrobiłam je na końcówkach z pręcików ze sklepu. Pokażę je bliżej następnym razem bo teraz już jest w poście całe mnóstwo zdjęć :-)

Before I made stamens with cocos fiber (sisal) I made stamens using left overs from the stamens which I bought from the shop. I will share how I made them next time since this post is full of photos already :-)




To create a card I used:



Serdecznie pozdrawiam.
Thank you so much for stopping by!
Joanna




4 komentarze :